Ny text till Uggla; "Narren i baren"

Ser fram mot kvällen med vild förtjusning. Ensamheten i hemstaden börjar värka i kroppen och speciellt igår kväll gav den sig till känna. Efter en skön dag i soliga Helsingborg åkte jag tillbaka till rummet. Försökte få tag på någon vän och bekant men stod där med lång näsa. Man är inte längre att räkna med och mycket orsak ligger ju på en själv. Så jag vilade och vaknade vid 22.00. Funderade på att bara återgå til sängen och invänta dagens klassträff men insåg sen att det skulle vara bortkastad tid. Skiftade kläder och var sen nere på stan strax efter midnatt.

Gick till Swea, betalade inträde 80:- (trots att restaurangägaren sagt att hon skulle sätta upp mig på en gästlista) men jag hade på känn att hon skulle glömma bort det och var beredd. Gick till baren för att beställa och beställde Drambuie med is. Det hade dom inte. Ok. Får jag en Southern Comfort med is. Eh, det har vi inte det heller. Ok. Insåg hur det var och beställde en öl. (nattklubben på båten stänger för säsongen efter denna helg så det är förståligt)

Gick sen runt på båten med min öl, såg väl allmänt förvirrad och bortkommen ut och inte kände jag mig mindre ensam när jag var bland människor som dansar, pratar, skrattar och umgås. Som tur var kom restaurangägaren och den följande timmen hade jag sällskap dels av henne, hennes man och lite mingelbekanta. (hon ordnade förresten min Drambuie från restaurangen i kompensation för att hon missade gästlistan ;)


Men jag kände att min kväll var slut och att "narren" på stället inte behövde utsätta sig mer samt även förbrylla andras hjärnor med hur en så vacker pojke kan framstå som en nörd. Tog en taxi hem, för vandra genom Pålsjö skog i mörker har jag gjort för sista gången. Usch! Säkert vackert på dagen men skräckinjagande nattetid. Värsta Robin Hood känslan.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,



Kommentarer
Postat av: Fredrik A. Renström

Känner precis igen känslan du beskriver...



Ensam i grupp är ingen höjdare!



Hoppas att klassfesten blev roligare! :-)

2008-08-31 @ 01:50:07
Postat av: BenGordon

Det blev den ju. Fantastisk kväll som gav nya goa minnen ända in till slutet kl 05.00

2008-08-31 @ 20:49:10
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0