Huvudstadens copycats patetiskt iögonfallande

Kommer precis hem från en utflykt med dottern till Stockholm. Besök hos privattandläkaren och sedvanlig fika där vi på bästa akvariemanér kunde iaktta invånarna. Det var då jag såg det. Staden är full av genuina modefreaks men även en avart som i godan tro endast kan klassas som "copycats". Man lägger märke till dom efter ett tag och kännetecknet är dels att deras outfit helt enkelt inte passar deras personliga utstrålning. Plaggen de inhandlat sitter helt enkelt fel på dem men de har ett självförtroende som gör dem helt blinda. Det yttersta kännetecknet är en axelväska som sitter limmad på höften och axelbandet går snett över bröstet snarare som ett koppel än en detalj i kostymen. Vi pratar manliga individer. Det är som om de försöker hänga med i utvecklingen och trendhavet men lyckas mer ramla ner i ett patetiskt ingenmansland. Nej, skaffa er en coach eller modemedveten partner så slipper ni stå ensamma i baren när pengarna är slut.

På tal om outfit så hittade vi förresten ett roligt ställe som huserar i gamla Röda Kvarnbiografen, Urban Outfitters. Coolt ställe, speciellt för presentköp, och jag hittade ett par tygskor som jag kände var Jag :)



Följande betyg lämnade jag om Urban OutfittersAllt om Stockholm:

"Urban Outfitters var en härlig och skön upplevelse. En blandning mellan retro, fashion och Norman Bates berömda skräckhus. Är du på jakt efter en present och ute i sista sekund. bege dig hit och sen återvänder du för alltid."



Läs även vad andra bloggar intressant om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0