Nu är jag redo

Kom tidigt till jobb idag och passade därför på att knalla in till systembolaget som ligger mitt emot. Ville ha lite glögg och efter stort velande så blev det vinglögg av Blossa och Dufvenkrooks. Funderade på att köpa lite starkare och även smaksatta av annat men tradition och vana fick råda. Glögg skall smaka glögg och inget annat. Så nu är jag beredd. Välkommen!

Tänkte jag skulle passa på att baka lite i helgen. Lussebullar i alla fall. Men egentligen borde vi göra pepparkakorna och huset redan denna helg. Kan bli lite stressigt framöver. Vad var det nu vi kom fram till att vi skulle göra i år? Alphydda? Hamsterbur?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Snorkfröken.

Jag tror också att vanlig glögg är godast, även om det kan vara spännande med choklad eller blåbärssmak på glöggen.

Ska vi ses efter jul så är väl glöggen urdrucken, det får bli en rioja istället då?

Trevlig helg!

2008-12-12 @ 15:07:57
Postat av: Singelpappan

Tur att vi kan träffas innan jul! Jag har inte själv druckit någon glögg ännu och tycker det vore gott. Rioja kan man dricker när som helst, nästan...



Håller med om att vanlig glögg också är godast. I alla fall i min mun.

Postat av: TheBat

SF: Tror du får kolla mailen igen. Trevlig helg till Dig me¨!



Sp: Då kommer du helt rätt!

2008-12-12 @ 20:51:30
Postat av: Supermom

Det snöade och snöade, fint puder som inte ens la sig för en sekund... det var liksom rena slöseriet på snö! Baket blev bra... Lycka till med ert bak idag! Skrattade när jag såg vad du skrev om pepparkakshus, vi brukar också ha olika teman varje år... har inte kommit på vad ännu!

2008-12-13 @ 11:02:54
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: TheBat

Tack! Hmm, baket blev uppskjutet till i morgon. Vi är helt utpumpade av allt stök idag. Tar nya tag i morgon :)

2008-12-13 @ 23:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0