Vad är större än magi?

Ibland reflekterar man över situationer man hamnat i och i efterhand kan man konstatera att man befunnit sig i en väldigt speciell situation full av gåvor. Man lägger ihop bitar, värdesätter intryck och insikten infinner sig i efterhand, den magiska känslan av att ingenting var verkligt. Overkligt i den tappningen att, intrycken och känslan man befunnit sig i går utanför de ramar som man tidigare levt under eller förväntat sig. Talar vi då om ett förlopp över tid och inte en "sekundens känsla", där det förra ger ständigt nya intryck som antingen kompletterar eller komprimerar det centrala, så övergår händelsen det magiska och man får leta nya definitioner.

Skulle det handla om magi skulle det inte vara förklarligt. Men så är det inte, det hela går att förklara men inte på en kvart. Och inte för utomstående, däri ligger det oförklarliga. Man kan bara konstatera, att man befunnit sig i en situation som när den startade var fantastisk och sen försvann bortom all rimlig förväntning.

Tack för att jag fick uppleva detta! Rikedom och skönhet fick en definitiv innebörd och den har stannat kvar inom mig.  Strandat som en vällust av längtan, längtan efter mer eller snarare längtan efter längre som i härifrån till evigheten!

Men där lär det tyvärr stanna, är jag rädd för. Jag önskar jag hade makten...

(Bildkälla: PJ Lynch Gallery)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Fredrik A. Renström

Så härligt med magi!



Förstår att ni hade trevligt i Gävle! ;-)



En mysig och magisk advent...



Låter helt perfekt!

2008-12-01 @ 18:43:35
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: TheBat

Mötte så många glada och vänligt sinnade människor. Det hela andades fullkomlighet :)

2008-12-01 @ 18:53:41
Postat av: Snorkfröken

Spelar väl ingen roll om du är ute och cyklar, det magiska i minnet kommer bestå ändå. Kul att du gillade Gävle, jag är extra stolt över rådhuset som ser ut som i en saga nu med allt guldglitter.

2008-12-01 @ 22:37:05
Postat av: TheBat

Minnet kommer definitivt att bestå! Tyckte det var väldigt glittrigt på många ställen. Mysigt!



(ursäkta ev. förvirring som uppstått i o m att jag ändrade slutklämmen utan att not. att Sf kommenterat)

2008-12-02 @ 12:17:12
Postat av: Fredrik A. Renström

Det låter lite religiöst... :-)



Eller så är du kär igen! Det kanske är samma symptom? Oavestt vilket så förstår jag nu, varför du inte hör av dig. ;-)

2008-12-03 @ 17:43:10
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: TheBat

Kär igen? Du är frikostig i din definition. NEJ, jag är inte kär däremot läser jag religonsfilosofi nu. Det handlar inte om en människa utan om situationer som uppstått.

2008-12-03 @ 17:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0