TheBat: Ber om ursäkt

Det är inte smart att skaffa en ny blogg i semestertider då produktionen i stort sett ligger nere och uppdateringarna sker med långa mellanrum. Men min iver att komma bort från Aftonbladets sandlåda överglänste allt förnuft och istället litar jag helt på framtiden.

Att flickvännen nyligen kom hem från en 14 dagars resa till Mallorca gör ju inte det hela mer attraktivt att producera inlägg. De alster som kommer upp nu är i stort de alster som jag producerar på den sommarkurs i estetik som jag för tillfället går. Kursen heter Recensionsverksamhet i teori och praktik och känns helt motiverad då den ger mig en historisk insikt i debatterna i dags- och kvällspress om just kritikerverksamheten. Som bonus får man knåpa ihop ett antal recensioner som andra kursdeltagare får "bedöma" och det ger en skön feedback på vad som fungerar och inte.

Just nu skall jag ta mig an och recensera Måna Grivners konstutställning som för tillfället huserar på konstmuseet i Uppsala. En utmaning, då jag inte så ofta kommer i kontakt med modern konst. Detta innebär dock inte att jag inte har en känsla för det som det uttrycker och den värld det representerar. "Kvinnan" i mig har en underbar förmåga att liksom en kameleont empatiskt känna stundens allvar och berättande. Det är kanske inte min värld men det är en del av vår värld.

(Bildkälla: Olsson Gallery)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0