Dagens reflektion

Tror ni på ödet? Tror ni på förenade krafter som tillsammans ger en verkan? Eller handlar allt bara om slumpen och att det någonstans på jorden alltid måste inträffa något som någon annan tänker på en annan plats?

Tidigare i veckan pratade jag med en vän ganska länge om att semestra i Thailand. Dagen efter blev det kaos i landet. Igår kväll pratade vi om övriga semestermål och jag nämnde Taj Mahal. Idag kan ni ju själva se vad som hänt i Indien och bland annat på hotellet med samma namn.

Jag vill inte på något sätt dra några band men lite märkligt är det. Möjligtvis kan det vara effektsökeri :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: ThereseLo

det där är en svår fråga. Jag vill tro att finns fler olika öden för varje person, sen är det hur man lever och vilka val man väljer som bestämmer vilket öde det blir.

2008-11-27 @ 08:50:44
URL: http://thereselo.blogg.se/
Postat av: Fredrik A. Renström

Jag är nog lite krass av mig och tror INTE att händelser är förutbestämda. I den bemärkelsen tror jag att vi styr våra egna liv.

Däremot har vi alla en genetisk kod som till stor del styr och påverkar många andra saker i vårt liv.

2008-11-27 @ 23:11:32
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0