Är jag "man" att fixa detta?

Jaha, då var tapeterna inhandlade (sex st till vardagsrummet och tre till hallen), likaså alla redskap (tror jag). Sitter nu här och stirrar, funderar, får panik och inser vad jag gett mig in på. Alla möbler skall flyttas, väggarna rensas, spacklas, möblerna flyttas igen, proceduren göras om och så vidare.

Tror jag börjar med att ringa dotterns mormor och fråga om hon kan vara där hela helgen. Får nog använda hennes rum till avlastningsplats. Det är redan planerat att hon skall vara där i morgon (hon har sina speciella dagar då hon vill vara hos mormor för mormor har Disney Channel.

På tisdag kommer nya soffan och då skall den gamla vara ute, likaså dotterns våningssäng och min gamla 120 cm flyttats in till henne. Tur man har vältrimmade muskler (läs god vilja och inget val). Fick inte tag i någon häftpistol till stolarna så det blir att ta en tur till stan i morgon förmiddag.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Fredrik A. Renström

Jag avundas dig inte.



Kan försäkra att jag aldrig skulle ge mig på ett sådant projekt själv. Men bägge tummarna mitt i den ena handen känns mina förutsättningar att lyckas försvinnande små.



Du som ändå har modet att försöka har förmodligen föreställningen att du ska lyckas. Underbart!



Du är beundransvärd och jag önskar lycka till.



Kommer gärna och inspekterar resultatet vid tillfälle... :-)

2008-10-02 @ 18:15:38
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: Emma

Med lite vilja klarar man allt =)

2008-10-02 @ 22:28:05
URL: http://hangaroo.blogg.se/
Postat av: TheBat

Emma: Ser att Du oxå pratat med "Rauken" ;)

2008-10-03 @ 00:03:10
URL: http://thebat.blogg.se/
Postat av: TheBat

Fredrik: Tack för peppning och tillfälle kommer att ges.

2008-10-03 @ 13:42:36
URL: http://thebat.blogg.se/
Postat av: Bara jag

Klart du fixar det. Klarar jag det, så klarar du det.

2008-10-05 @ 16:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0