Är jag osjysst när jag blir erbjuden hångel?

Igår fick jag ett sms: "Hej! Undrar om Du skulle vilja hångla lite ikväll?" (troligtvis för att jag för någon vecka sen skrev att jag hellre satte mig i soffan och hånglade än städade). Jag har dock inte fått för mig att svara eftersom jag inte riktigt vet hur jag skall svara. Måste jag svara? Är det ofint eller osjysst att inte svara när man får ett så fint erbjudande? Hur skall jag svara?
  • Tack, det var snällt att Du erbjöd dig men jag tror inte det.
  • Ja, jag vill hångla men tyvärr inte med Dig.
  • Klart jag vill hångla! Kom hit med dina läppar och när jag är nöjd så får du gå igen.
Är tystnaden i det här fallet rätt beteende? Kanske gör jag för stor sak av det hela och hade jag svarat enligt alternativ 1 så hade jag nog gjort rätt. Är anledningen till att jag skriver det här inlägget att jag är så fruktansvärt sugen på närhet att jag måste få utlopp av vetskapen att möjligheten fanns där?

Visst vill jag hångla ( läs kyssas ) men mina läppar fungerar bäst i en passionerad känsla som får min kropp, själ och mitt hjärta att glömma både tid och rum. Är det (o)manligt? (läs gärna artikel nedan)

(Bildkälla: Dåligt hångel tar död på relationen, Aftonbladet)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Fredrik A. Renström

Du måste väl ta erbjudandet som en komplimang i alla fall, även om det kommer från någon som du inte vill hångla med. Tror nog att ett svar uppskattats. Förmodligen förväntar sig damen i fråga inte att du ska säga ja, och blir knappast särskilt besviken på att höra sanningen, såvida det inte är någon som du hånglat med förut... ;-)

2008-10-26 @ 10:59:47
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: TheBat

Hon fick ett svar sen och jag bad om förlåtelse att jag inte svarat vilken accepterades. Visst har vi utövat hångel innan. Fast det var väldigt länge sen. :)

2008-10-26 @ 12:39:37
URL: http://thebat.blogg.se/
Postat av: Snorkfröken

Jag skulle ha tagit ett sånt sms som ett skämt.

Men om det varit allvarligt menat så skulle jag ha tagit illa upp om det inte vore någon jag hade ett förhållande med.

Jag är jättetråkig och oflörtig och oromantisk och hemsk, jag vet.

2008-10-26 @ 13:06:15
Postat av: TheBat

Den där sista raden behöver inte nödvändigtvis följa bara för att man skulle tagit illa upp. Tycker det är ok att fråga om man vet att mottagaren är singel. Är man däremot osäker får man nog hålla sig.

2008-10-26 @ 14:03:16
URL: http://thebat.blogg.se/
Postat av: AL

Vem vet jag kanske hade fått din kropp att glömma tid och rum.

2008-10-27 @ 08:12:43
Postat av: TheBat

AL: Kanske det. Tyvärr så var tid och rum redan bortglömd av annans orsak. ;)

2008-10-27 @ 12:18:14
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0