Det här gick ju som smort, tapetkriget del 2

Första delen avklarad. Det var ju inte så bökigt. Dotterns våningssäng är nedplockad och min gamla är på plats i hennes rum. Vilka ytor det blev i vardagsrummet. För er som inte förstått så bor vi i en tvåa. På tisdag kommer en ny soffa som samtidgt är en bäddsoffa (IKEAS Månstad, beige) Jo, vi står i kö för större lägenhet men det låter vänta på sig.














Så länge dottern går kvar i samma skola så finns det ingen anledning att flytta. Däremot när hon slutar sexan och börjar ny skola i sjuan är det tänkt att vi skall röra på oss.
Som ni ser så fanns det ett stort behov att följa med världsutvecklingen och bli lite modernare hemma. Inga drastiska förändringar utan bara skapa lite mer värme, lite mer personlighet i lägenheten. Det blir visserligen bortkastade pengar, hyreslägenhet, men det är inga stora summor det rör sig om och det är ändå våra liv och vår vardag vi talar om.
Nu skall jag fortsätta plocka ner från väggar, börja slipa ner gamla tapetkanter, ta bort gammal lös tapet, putsa hål och spackla över. Kanske inte i den ordningen, man vill ju spackla allt som skall spacklas samtidgt så det torkar därefter.

Ni som är skarpsynta ( inte blinda) ser att soffan är av det mer patetiska slaget. Då kan jag tala om att den är lika värdelös att sitta i som ful. Men den har gått i "arv" och nu skall den äntligen ut. Brudkistan på bilden är inte min och hoppas att även den åker ut (hämtas av ägaren)

Något som gör att jag har lite svårt att fokusera på arbetet är att jag börjat läsa "Svek" av Karin Alvtegen. När jag väl börjat läsa den har jag väldigt svårt att slita mig från den. Tror jag skriver en speciell recension av den när jag är färdig. Jag kan dock varmt rekommendera den till alla.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Fredrik A. Renström

Ja, det är sannerligen lätt att bli splittrad när man gör genuint tråkiga saker.



Så när ska du ge dig på väggarna? ;-)

2008-10-04 @ 14:40:44
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: TheBat

Nä, det känns faktiskt väldigt inspirerande just nu. Men det är ju sant, inga problem ännu :) Jag har fått ner allt nu och strax börjar jobbet med att slipa väggarna. Räknar med att börja tapetsera ikväll.

2008-10-04 @ 14:50:46
URL: http://thebat.blogg.se/
Postat av: Snorkfröken

Jag sträckläste Svek, gick inte att lägga ifrån sig.

Läs även Inger Frimanssons böcker som är i samma stil.



Fint det blir hos er =)

2008-10-04 @ 17:08:38
Postat av: TheBat

Visst är den "vanebildande"? Tack för efterföljande tips. Just nu är det inte lika fint. En massa gammal tapet på golvet, hål som är avsevärt mycket större än vad som var beräknat och enbart en tub spackel tillhands. Funkar gröt?

2008-10-04 @ 18:03:14
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0