Ser ingen annan utväg

Nu ser jag ingen annan utväg längre. Hur skall man som student klara av en värld full av andra möjligheter än just det man för stunden bör sätta sig in i? Vad innebär "mellan fyra väggar"? "Jag har suttit instängd mellan fyra väggar"? Mellan dessa fyra väggar finns internet, msn, bloggen, kylskåpet, disken, tvätten, sängen, tv:n, dvd, bokhyllan, och en okoncentrerad hjärna. Inte blir det lättare av att det handlar om värdeteori, Bergström och en föreläsare som, i stället för att reda ut alla begrepp i kurslitteraturen, lindar in det hela i ofattbart mambo jambo. Jag ser ett stort misslyckande antågande och därför finner jag ingen annan utväg. Jag klarar inte av all frestelser mer.

Jag tar den förbannade boken med mig och hoppar i badet. Där blir vi ett, ensamma i ångorna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Snorkfröken

Är inte det minsta avundsjuk.

Mitt stora helvete när jag pluggade (förutom att ekonomin tvingade mig att tvätta håret i diskmedel) var statistik. Jag fattade absolut nada och lyckades fuska mig till godkänt på den tentan.

Jag kan fortfarande drömma mardrömmar om statistiska formler och fan och hans faster.

2008-10-20 @ 16:30:36
Postat av: TheBat

Fusket kommer allt närmare :) Vem vill ha mardrömmar i framtiden. Fan har väl både faster, moster och en massa kusiner och bryllingar.

2008-10-21 @ 14:53:07
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0