Back to the future

Om 30 minuter kliver jag på tåget hem till Uppsala igen. Tillbaks till verkligheten (eller är det så att den bistra verkligheten har träffat mig som en genuin örfil just här och nu?) Men det skall bli skönt att komma hem igen och se sina nära och kära.

Jag har tillbringat eftermiddagen med att ta en hel del bilder och det är inte helt otänkbart att "pärlorna" blir publicerade här under morgondagen. Kanske är ni nyfikna på denna sköna stad "Sundets pärla"

Jag ser inte fram mot första turen på min resa, Öresundståget mellan Helsingborg och Göteborg. Opersonligt, kallt och stelt är det minsta man kan döma ut det med. (skillnaden mellan 1:a klass och 2:a är att man får en tidning!?) Resan fortsätter dock i 1 klass på X2000 mellan Göteborg och Stockholm. Hemma i Uppsala igen 22.51.

Vad gör jag under resan då? Skriver tankar och stolpar för tilltänkt bok. Men jag är fortfarande ute på villovägar när det gäller grunderna. Kärleksroman, biografi eller mer åt thrillerhållet?

Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Bara jag

Bok? KUL!

Hur går det med ditt rökstopp? Har sett att det står -1 dag.





2008-09-01 @ 20:25:48
Postat av: Ragnarsson

Din resa låter spännande. Även om jag ibland kan känna en smula tristess och vemod i dina ord. Det känns ändå bra, för då behöver jag inte känna mig ensam om att känna sig som en främling. Ha det bäst!

2008-09-02 @ 09:01:54
Postat av: Fredrik A. Renström

Häftigt att du använde restiden till att planera boken, som vi pratade om.



Fast jag trodde det var en kärleksroman... ;-)

Postat av: TheBat

Nej, någon kärleksroman har det aldrig varit. Men jag ansåg mig mer lämpad att skriva dylikt. Just nu är det mer åt det psykologiska och thriller betonat. Men jag tror jag har hittat upplägget och kärleken tar vi nästa projekt i stället :)

2008-09-02 @ 23:04:49
Postat av: TheBat

Rökstoppet går förträffligt :)

2008-09-02 @ 23:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0