I morgon, jag gör det i morgon

Det är märkligt. Vet inte under hur lång tid jag bestämt mig för att komma iväg och underhålla kroppen lite. Det är över ett och ett halvt år sen jag köpte kort på Studenthälsan. Via autogiro skulle de dra 225 kr i månaden. Det var ungefär i april 2007. Men jag började aldrig. Fick dock för mig att gå dit i juni eller juli 2007 men då hade de semesterstängt och jag svor. Oj, vad jag svor. Sen gick jag och fikade.

Jag noterade att de aldrig drog några pengar och förknippade detta med att jag aldrig gått dit och tänkte att så fort jag drar kortet börjar betalningen. Det hade ju varit smidigt. Då kanske man hade fått lite press på sig. Så det gick ett år och så gick jag dit i somras igen och träffade givetvis rätt när det var semestertider igen. Märkligt!

Jag har riktat in mig (starkt, va) på deras coreträning. Det skall tydligen vara bra för rygg och mage. Partiet runt midjan som är så viktigt för hållningen. Det är ju oftast i korsryggen det värker. De har Puls Core, Core, Power Step Core och Step Core. Jag har fått för mig att det är olika blandningar där puls står för konditionsträning, power är kraftfullare och step är när man trampar upp och ner på en platta. Core är själva träningen för mage och rygg.

Ett litet minus till Studenthälsan i Uppsala är att jag skickade ett mejl för nån månad sen för att höra om mitt kort gällde fortfarande. Har inte fått något svar. Men man får väl svar om man går dit. Undrar om det fortfarande är semesterstängt??

Nu är det ju så att jag inte går helt overksam. Det är kanske det som är felet. Hemma finns en chins-stång uppsatt mellan kök och vardagsrum, en trampcykel och en träningsmatta. Men det blir mest en massa duttande.

Vad man saknar är en träningskompis. Någon som ringer på dörren och säger; Nu åker vi!

Så var finns Du?

Jag behöver Dig.

Min kropp behöver Dig!

(Bildkälla: Här )


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Fredrik A. Renström

Tyvärr så saknar jag motivation, men jag kanske hittar den på kryssningen? ;-)

Postat av: TheBat

Ja på kryssningen får vi motivation till motion :s

2008-09-24 @ 01:30:20
URL: http://thebat.blogg.se/
Postat av: Anonym

kika in och kommentera!

2008-09-24 @ 01:33:29
URL: http://orgazm.blogg.se/
Postat av: TheBat

Kikade in men håller kommentarerna för mig själv. Ni lär säkert få en del ändå :)

2008-09-24 @ 01:41:56
URL: http://thebat.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Hallå där,

Jag behöver också en träningskompis.

Vad tror du ska vi göra ett försök? Jag menar inte att jag ska komma o plinga på dörren. Du för allt ta dig ut till bilen själv. Hör av dig om du har lust.

2008-09-25 @ 17:50:40
Postat av: TheBat

Du tränar ju på ett sånt där kapitalistcenter :)

2008-09-25 @ 19:49:17
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0