Jag erbjuder en ängel

Ibland känns det så tröstlöst. Man sitter där och det enda man vill är att sträcka ut en hjälpande och förstående hand. Man vill så gärna erbjuda en axel en famn att samla nytt mod i. Det finns en önskan att likt Gudomligt ingripande undsätta och skapa leende. Men man är "bara"människa och medlen är små.

Men det finns andra möjligheter. Änglar! Tiden och historien har gjort att människan slutat tro på dessa hjälpande sändebud. Man har missbedömt dem när de inte kommit till undsättning och tragedierna har blivit ett faktum. Vad man inte vet är att de inte kommer självmant. Man måste tro på dem och kalla på dem.

Tack vare den "kosmiska lagen" är de förhindrade att ingripa om vi inte ber om det. Därför har de många gånger bevittnat tragedier och sorgliga utgångar. Men änglarna är Guds sändebud och besitter både visdom och kunskap. Det finns miljoner änglar överallt och precis som människan är de unika, ingen är någon annan lik.

  • "HUR KAN ÄNGLARNA HJÄLPA OSS? ÄNGLARNAS ROLL ÄR ATT BESKYDDA OSS, VÄGLEDA OSS, TRÖSTA OSS, UNDERVISA OSS, SÅ ATT VI KAN FULLFÖLJA VÅR GUDOMLIGA PLAN. ÄNGLARNA KAN SKAPA ETT BESKYDD AV LJUS RUNT OSS, SOM KAN SKYDDA OSS MOT ALLA SLAGS FAROR, SJUKDOMAR, OHÄLSA OCH OLYCKOR. DE ÄR MYCKET KRAFTFULLA, OCH EFTERSOM DE INTE ÄR BEGRÄNSADE AV TID OCH RUM, KAN DE MANIFESTERA SIG PÅ MÅNGA PLATSER SAMTIDIGT. DERAS STÖRSTA ÖNSKAN ÄR ATT VARA VÅRA VÄNNER, OCH DE ÄLSKAR OSS MED ALL DEN INTENSITET SOM FINNS I DERAS GUDOMLIGA NATUR" (Stareye Witch, Angels, se källa, felstavning dock åtgärdad i citat)

Till Dig (vem du än är och var du än finns) i stunder av svåra beslut, besked, sorg eller avsaknaden av mänsklig kärlek!

(Bildkälla och referens: Stareye Witch, Angels)



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Jag älskar att läsa det du skriver. Tårarna rinner ned för mina kinder.....

2008-09-30 @ 21:04:00
Postat av: TheBat

Änglar är till för de som tar dem till sig. Du är en av dem som fick en tanke..

2008-09-30 @ 22:20:19
URL: http://thebat.blogg.se/
Postat av: Fredrik A. Renström

Du överraskar... :-)

2008-09-30 @ 22:26:47
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: TheBat

Överraskad blir man när man inte är beredd, inte har förväntat sig eller redan har gjort sin bedömning. Ok! Det var inte den sista av de tre, va? :)

2008-09-30 @ 22:33:59
URL: http://thebat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fin blogg du har! Kul läsning! :)

2008-09-30 @ 22:34:41
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Snorkfröken.

Oj, jag som bara tror på det som är vetenskapligt bevisat =)

Men jag tolkar som jag vill och väljer att tro på att vi alla är änglar.

Jag hade en ängel inom mig idag som hjälpte mig.

Du är också en ängel.

Tack =)

2008-09-30 @ 23:32:45
URL: http://snorkfrokensblogg.blogspot.com/
Postat av: TheBat

Det är nog så det skall vara. Den ängel som finns inom oss, som vilar i oss för en stund, det är den ängeln vi skall lyssna på. Hur den kommer dit spelar ingen roll så länge vi tror på att den finns där. Känner, lyssnar...

2008-10-01 @ 00:08:01
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0