Kan själv!


Det har gått hål på mina favoritjeans och det måste fixas. Hittade en gammal symaskin i garderoben men det fanns inga nålar så det har legat på is ett tag. Men nu har jag äntligen införskaffat mig verktyg och allt som återstår är att skaffa mig lite mod, lite ensamhet (aldrig min dotter får bevittna detta innan jag har kunskapen om att jag fixar det).

Men hur svårt kan det vara? Ett hål, en lapp och lite tråd. Det problem som jag omedelbart ser är ju förstås att tråden skall på maskinen. Sen så finns hålet på knäet och då skall ju byxan träs på maskinen och minns jag inte helt fel så är det väldigt lätt att sy fast framstycket med bakstycket (oj, vilka svängiga ord jag kan). Undrar om jag skall sy på lappen innanför eller utanpå? Kanske bättre att köpa textillim och bara limma på lappen? (förresten, vet ni vad invandrarna kallas i norrland? Fusk-lapp!! Moahahaa...)

Jag känner på mig att ni är väldigt nyfikna på hur detta skall sluta och kanske får ni reda på det. Men bara kanske :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Fixade du det;)

Jag tror nog du gjrde det.

2008-09-26 @ 20:07:44
Postat av: TheBat

Såja, nu skall vi inte ha så bråttom. Snart..snart.. ;)

2008-09-27 @ 00:18:30
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0