Hemma igen!

Så var man tillbaka hemma i smällkalla vintern och den "gråa vardagen". Men full av minnen och fylld av erfarenheter som kommer att följa oss livet ut. Det var inte lätt att lämna vännen (motspelerskan) där nere. Den kontakt vi fått under "semesterns" sista fyra dagar, alla tre, är obeskrivlig och vi talar om djupt rotade känslor. Det känns konstigt att inte ha badat alls när man varit utomlands. Lilla B badade en gång. Någon solbränna är det inte heller tal om. Men vad spelar det för roll med alla andra upplevelser.

Nu kan jag även tala om för eventuellt förvirrade hjärnor att min motspelerska, min vän under de sista dagarna nere på Gran Canaria, ÄR samma tjej som jag träffat här hemma. För er som trott att jag sprider mitt hjärta lite här och där så glöm det! Mitt hjärta tillhör helt och hållet bara en människa och lär göra så för lång tid fram över ( förhoppningsvis för evigt) Men jag har varit lite svävande med informationen för att jag tycker att det var roligt och spännande. Vi reste ner ensamma jag och lilla B och så blev vi tre under veckan. Nu fick hon dock stanna lite längre på grund av platsbrist hem och då är det bara att sätta sig och invänta. *Trum trum trum.....*

Vi kommer även att hamna på kanal 5:s hemsida, inför vårt avsnitt, eftersom de intervjuade oss där nere. I tisdags åkte vi alla tre på arrangerad utflykt (filmades) och vi fick se det "okända Gran Canaria". Krukmakare (krukor är ett glatt tema för oss), vinmakare, grottmänniskor och krögare bjuds vi på. En sagolik tur på serpentinvägar med branta avgrunder som utsikt.

Skall ni besöka Gran Canaria (utan barn under 13 år) kan jag rekommendera Sunprime Riviera Beach & Spa, Playa del Cura. Fantastiskt hotell som med sin atmosfär och inredning triggar igång även personer med kyskhetslöfte. Men som sagt, barn under 13 år är ej välkomna. (Tillägg: ser att en del sökt på Playa del Cura och kan väl tillägga att hotellet har allt för en romantisk tillvaro och för sol och bad + spa och allt detta med råge. Men runt omkring finns ingenting. Det blir till att bege sig därifrån antingen till Mogan lite längre bort eller Puerto Rico som ligger precis innan. Lätt nått med taxi och går på ca 40 kr. Receptionen ordnar taxin snabbt och enkelt).


(foto: Erik Josjö, Åke Eson Lindman)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Singelpappan

Häftigt! :-)



Det ska blir roligt att se så småningom...

Postat av: Emma

Välkommen hem till snön =)

2009-01-22 @ 13:07:20
URL: http://hangaroo.blogg.se/
Postat av: Bara jag

Välkommen hem

2009-01-22 @ 15:39:50
Postat av: TheBat

Tack snälla ni! Skillnaden i väder är trots allt väldigt stor. Önskar jag hade missat planet ;)

2009-01-22 @ 17:08:11
Postat av: supermom

Välkomna hem igen! Och grattis till lyckan!

2009-01-23 @ 18:37:33
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: TheBat

Tack! Imorgon känns allt mycket bättre när alla har landat här hemma igen.

2009-01-23 @ 18:55:56
Postat av: Minngor

Det här var ju spännande. Jag ska ju åka nästa fredag. Njut av förälskelsen. Sånt kan man inte få för mycket av.S

2009-01-23 @ 19:00:18
URL: http://minngor.blogspot.com
Postat av: TheBat

Då får JAG önska en underbar resa. Lovar, jag skall njuta tills jag nästan skäms ;)

2009-01-23 @ 19:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0