Stressad? Mycket möjligt

Gick till läkaren och han konstaterade inte på rak hand Bältros men något åt det hållet i alla fall. Virus var det troligtvis och jag fick en dunderkur på en vecka. Han trodde att det skulle försvinna under denna tid. Vi (jag) får hoppas det.

Bältros (ligger latent i kroppen hos alla som har haft vattkoppor) och är stressrelaterat (när det bryter ut) och det är mycket möjligt att jag omedvetet är full av det just nu. Måste ju hinna färdigt med mina två hemtentor inom en vecka och jag utsattes även nyligen för en "situation" som mycket möjligt kan innehålla nån form av stress. Vet fortfarande inte riktigt hur jag skall hantera den.

Jag har dock medvetet försökt att inte stressa upp mig för tentorna då de får bli färdiga när jag är redo för dem. Hemtentan i estetik tror jag mig dock ha färdigt i dagarna. Sen är det värre med den i religionsfilosofi där jag för tillfället inte har tillgång till kurslitteraturen utan får lita på att den blir tillgänglig innan avfärd.

Ytterligare stressfaktor kan vara att resan blev först inbokad fel. När vi fick biljetterna så stod det avresa den 9 januari (när det var sagt den 14:e) och det var ju lite jobbigt då jag ändrat alla arbetstider och att det även spelade in på mina tentor. När det sen rättades till så uppstod nästa problem; Vi var inbokade från Landvetter i stället för Arlanda. Nu är dock allt rätt.

Mer stress? Jo, det har ju kommit in en del mejl som jag borde svara på men tyvärr har jag inte tid att "engagera" mig i detta just nu. Det får ligga tills vidare. Kanske blir det då överspelat men den risken får jag ta. Ber om ursäkt!

När jag kom hem tog jag i all hast för stor dos av läkemedlet. Fick för mig att jag skulle ta 3 tabletter (á 800mg = 2400mg) och gjorde så. Det skulle vara 1 tablett (800mg) 5 ggr dagligen. Upptäckte dock mitt misstag och ringde. Krisen låg vid 5000 mg men jag skulle dricka massor av vatten.

Det är mycket möjligt att jag är lite stressad just nu....

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Singelpappan

Krya på dig vännen...



Du behöver må bra när du nu ska iväg på ert underbara äventyr! Fokusera på hälsan, tentan och er resa. Resten kan vänta!

Postat av: TheBat

Tack för dina ord. Resten får vänta så långt det är möjligt. Det flyter ju omkring där inne trots allt ;)

2009-01-05 @ 21:02:18
Postat av: Kraka

Krya på dig! Och var försiktig med medicindoserna, starka saker man brukar få mot bältros och liknande. Stress är aldrig bra!

2009-01-05 @ 23:30:39
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Snorkfröken.

Men kära nån. Det syns ju till och med hur du skriver att du är stressad.

Det kanske är tur i oturen då att du får resa bort och koppla av.

Hoppas du får en superskön resa.

2009-01-06 @ 03:07:06
Postat av: Anna-Lena

Hoppsan, vet du hur smittsamt det är?

2009-01-06 @ 10:31:56
Postat av: TheBat

Kraka och Sf: Tack! Dosen fungerar tydligen bra och så allvarligt var det nog inte. Redan idag har det lagt sig och börjar synbart avta.



A-L: Risken för att smitta finns knappt enligt läkaren. Vad jag förstått (via Google) så kan det smitta spädbarn och direkt kontakt med äldre som inte haft vattkoppor.

2009-01-06 @ 15:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0