Från melodifestival till Aquaria

Det finns några stackars själar där ute som troget tittar in och för er vill jag ju gärna överraska. Det har varit melodifestivalkval och till helgen går andra chansen. De bidrag som tagit sig dit (hamnat där) är både överraskande och logiskt. Vem hade trott att BWO skulle få kämpa igen om en plats och vem önskar samtidigt att Caroline af Ugglas skall vinna? (även om hon är säkraste öststatskortet) Mina egna "favoriter" i andra chansen är troligtvis utan samma chans men de får i alla fall min röst för budskap, glädje och framförande samt underbara toner.



Lördagen efter (tror jag) är det dags för final. Det är väl inte djärvt att sia att segern troligtvis kommer att tillfalla någon tidigare Idol-vinnare? Agnes gled upp som en stark kandidat i sista deltävlingen, EMD är offantligt populära (trots att de borde byta ut scenkläderna som de ännu inte vuxit in i. Förresten varför har artist och dansare samma outfit i detta nummer? Nej, av med kavajerna på dansarna eller tvärt om), men det fullfjädrade proffset är ändå Måns Zelmerlöw. Min favorit är dock en helt annan, nämligen Emilia. I mitt tycke det starkaste bidraget både i gullighet och framförande men framför allt för det perfekta arret mellan vers och refräng. Budskapet är som vanligt för mig ett kärt ämne.



I helgen var vi på och det var en trevlig upplevelse. Det ligger ute på Djurgården och var ett av de ställen jag faktiskt missat. Vi fick se färglada undervattensmiljöer, monsunregn i regnskogen, nyfikna fiskar och även inta en trevlig fika med härlig utsikt över Gröna Lund, Skeppsholmen och inloppet till Statsgården. Fina bilder fick vi oxå:







Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0