Lurad av postorderfirma ... igen!

Så har det hänt igen. Reklamen kom (hur gick detta till när det står "INGEN REKLAM TACK!" på ytterdörren?) Jo, nu minns jag. Reklamen kom tillsammans med en annan vara som jag redan fick. Aha, är det därför som de samarbetar? För att komma förbi skyltar som hindrar dem från att komma fram. Självklart!

Nåja! Så här löd i alla fall texten som jag föll för:

"Gammaldags Jul
Ja tack! Jag vill gärna få mina två första kuvert (mat-/förrättstallrikar samt glas) i servisen Gammaldags Jul för endast 1:-! Därefter får jag ett nytt kuvert en gång i månaden så länge jag själv vill. Servisen består av 12 kuvert och jag betalar endast det förmånliga samlarpriset 129:- per del. Porto och exp. avgift 49:- tillkommer för varje leverans.

Ja tack! Jag beställer nu och får två vackra ljusstakar och det praktiska 3-våningsfatet (totalt värde 1836:-) med min andra leverans utan extra kostnad. Jag blir gratis och utan förpliktelser medlem i Fyrklöverns Stjärnklubb. Som klubbmedlem riskerar jag inte att gå miste om några erbjudanden och jag får information skriftligen, per telefon eller e-post när Fyrklövern har kampanjer.

Fyrklövern erbjuder flera fördelaktiga köp- och betalningsalternativ.
Ring vår kundtjänst på 040-XXXXXXXX så berättar vi mer!"

Jag är själv en man av traditioner och jul är något av det finaste jag vet. Att då ha en riktig service med julstämning blir för mig en självklarhet och om jag börjar nu så har min dotter den komplett när hon flyttar hemifrån. 129 :- + porto 49 :- i månaden är ju inte så farligt.

Nyss ringde en försäljare, deras kundtjänst, och undrade om jag fått leveransen och om jag var nöjd. Jag var tvungen att svara att jag inte öppnat paketet ännu. Det är liksom sommar och i paketet finns det julsaker. Det var inte så bråttom. (glömde bort att det fanns en räkning i den, på 1:-) Kvinnan från kundtjänst hade i alla fall ett erbjudande om att istället för att betala 8.000 uppdelat på en massa månader så kunde jag få köpa hela servicen på en gång för ca: 5000:-. Min hjärna började snabbt räkna samtidigt som jag lyssnade på henne: 129 :- + porto 49 :- i månaden x 12, 8.000:- säger hon....vänta, var ligger felet? Hur blev det så här? Mina tankar är förvirrade finner inga svar. Så säger hon något om att nu köper jag ju varje paket för 387 :- + porto 49:- och det är här som jag försvinner helt i samtalet och jag avslutar det snabbt men hövligt med ett; Nej, tack, jag tror inte det. Sen springer jag snabbt runt i lägenheten för att hitta reklamutskicket och för att kolla texten. Hittar inte utan får gå ut på nätet. Lusläser ... lusläser ...

Nej, jag ser bara uppgifterna om 129 :- + porto 49 :- i månaden. Men så ser jag deras knep. Det var här jag blev lurad och det var med dessa två genialiska ord som de fick mig att tro att det var ett fantastiskt erbjudande;
  • "Därefter får jag ett nytt kuvert en gång i månaden så länge jag själv vill. Servisen består av 12 kuvert och jag betalar endast det förmånliga samlarpriset 129:- per del."
Ett kuvert är inte samma sak som en del utan varje kuvert består av tre delar, varmrättstallrik, förrättstallrik och glas. 129+129+129 = 387:- + porto 49:- = 436 :- i månaden för något som jag trodde var 178:-. Korkat egentligen när jag så många gånger funderade hur det kunde vara så billigt. Men det hade de löst med att lägga till en mening som tog bort dessa tvivel;
  • "jag betalar endast det förmånliga samlarpriset"
Självklart, jag är ju unik och är värd detta fantastiska. Säljer de många så kanske det går ihop sig och därför kan de hålla ett så lågt pris. Jo, tjena! Vem sa att min hjärna var utvecklad?

Vi får se hur det går nu. CSN stödet skall ju egentligen gå till annat än jultallrikar som endast är en investering på sikt. Men det är en god investering. Jag glädjer min dotter....om några år.


Läs även andra intressanta åsikter om , , , , , , ,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0