Äsch..vi provar igen!

För ett tag sedan så plockade jag bort mig från alla nätdejtingsidor. Tyckte inte riktigt om vad som hände med mig och hur vanebildande det var. Men idag kände jag att skall framtiden vara min så måste jag ju synas och finnas. Eftersom jobbet inte ger några fördelar (skall vara något hett möte med nån kund då), eftersom jag studerar och merparten av mina kamrater är -30, eftersom jag inte befinner mig på etablissemang så ofta och eftersom jag är alldeles för blyg för att fråga chans på någon på stan så fick det mig att idag öppna upp på en av dessa sidor.

Att ställa mig under misteln tror jag inte kommer att resultera i något denna jul och till skillnad från en del andra så känner jag mig faktiskt mindre "lycklig" i frånvaro av en vän.

Jag vill
kramas,
pussas,
laga mat till någon (förutom min dotter),
sova sked,
utbyta meningar,
skratta,
gråta,
smeka,
smekas av,
lyssna till,
köpa julklapp åt (nåja, nästa jul då)
få julklapp utav (se ovan)
önska Gott Nytt År, (som vänner hinner vi)
dricka skumpa ur högklackat, (då skall vi definitivt vara vänner först)
längta efter,
bli längtad av,
hålla handen,
ge en hjälpande hand,
klia på ryggen,
bli kittlad av,
överraska,
överraskas av,
och till slut kunna känna:
Gud, vad jag älskar Dig!

Är det fel önskat?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Singelpappan

Klart att det inte är fel att våga. Då lär ju hälften vara vunnit. Fast oavsett hur det går så vänjer du dig. Det betyder, enligt säker källa, att du inte blir vare sig lyckligare eller olyckligare av ditt dejtande... ;-)

Postat av: Snorkfröken.

Jo, det är till att göra sig roliga på andras bekostnad ser jag!

Det är inget fel att vara förälskad. Det är ju bland det bästa som finns.

Det tråkiga är att det går över så fort.

2008-12-18 @ 00:59:26
Postat av: TheBat

SP: Den säkra källan ligger säkert sidan om den fantastiska källan kallad Loka ;)



SF: Ja, jag erkänner! ;)

Men varför måste det gå över? Och går det över får det gärna bli till något "högre" och mer varaktigt än förälskelse.

2008-12-18 @ 01:05:14
Postat av: Singelpappan

Jag hoppas att Du (Snorkfröken) inte tar illa upp för att jag skojar lite? ;-)



Frågan om förälskelse är också intressant. Den kanske förtjänar en egen mässa? :-)

Postat av: TheBat

Aha, trodde det var jag som skojat på andras bekostnad. Tar tillbaka mitt erkännande. Och Ni två, kan ni fixa ert krig nån annanstans tack! :)

2008-12-18 @ 08:53:33
Postat av: Anna-Lena

Jag önskar också att jag hade allt det du skriver om.



Kram till dig!

2008-12-18 @ 09:55:45
Postat av: TheBat

Du har väl egna högklackat. Drick på och stryk den raden ;)

2008-12-18 @ 10:11:51
Postat av: supermom

Klart att det inte är fel önskat!



Håller med dig varför skulle inte förälsken kunna gå över i något ännu bättre... det behöver inte bli trist och vardagligt! Det blir vad man gör det till...

2008-12-18 @ 13:39:08
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Japp, det ska jag göra. Men nu brukar jag inte dricka ur högklackat. Föredrar något annat att dricka ur. Kanske något som är lite mer romantiskt.

2008-12-18 @ 13:40:25
Postat av: Bara jag

Det är väl inget fel i att vara spontan på stan. Hälften vågat hälften vunnit;)

För inte allt för länge sedan kom det fram en man till mig mitt på Medborgarplatsen. Han steg rakt fram till mig och sa. Du är så vacker!

Att jag blev paff och inte fick fram ett ord hör ju inte till saken. Jag tycker han var modig som vågade.



Det var annars en bra lista:)



2008-12-18 @ 15:51:11
Postat av: Snorkfröken.

Vi krigar inte, vi diskuterar. Jag lovar att du skulle märka om jag krigade =)

2008-12-18 @ 20:40:36
Postat av: Singelpappan

Vill bara säga att det här är en diskussion, inget bråk alls. När jag bråkar märks det på ett helt annat sätt. :-)

Postat av: Wildflower

Vem vill inte det??

Den "julklappen" skulle räcka länge....

2008-12-18 @ 22:05:24
Postat av: TheBat

Ja, troligtvis längre än till påsk ;)

2008-12-18 @ 22:39:08
Postat av: Anonym

Åhhh nää verkligen inte för mycke önskat..nu äönskar jag mig oxå allt det där..fast inte att dricka från högklackat då;)

2008-12-24 @ 19:30:36
Postat av: En Tjej

De va jag den som va anonym alldeles nyss

2008-12-24 @ 19:32:10
Postat av: TheBat

Man kan vara lite vild och dricka tillsammans med :)

2008-12-24 @ 20:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0