Dagens reflektion - Vilken kvinna

Igår visade det sig verkligen vilken kvinna min dotter börja bli. Fullfjädrad ut i fingerspetsarna. Hur har jag nu noterat detta? Idag är det skolavslutning och igår kom hon hem och och var alldeles förtvivlad.

- Vet du pappa, kompis 1 skall ha på sig blabla bla....och sen så skall kompis nr 2 ha på sig sin fina blablabla..och vad har jag att ta på mig?? Sliter upp dörren till klädkammaren, rafsar ihop en hög med kläder och springer in på rummet. Sen är hon kvar där inne en stund för at sen öppna dörren, ställer sig framför mig och poserar.

- Vad tycks? Är det här fint?

Jag tittar på henne för några sekunder och precis när jag skall öppna munnen och säga något så säger hon:

- Äsch, vad vet du? och så vänder hon på klacken och stänger dörren efter sig.

Vilken bratkvinna!!

Nåja hon är mer än lycklig just nu. Eftersom jag skall jobba lördag kväll och hela söndagen så har hon fått lov att åka till sin bästa kompis i Storvreta fredag till söndag. De skall först bege sig till stan idag där hon skall ta ut pengar från sitt eget konto och sen skall de shoppa, äta lunch för att därefter tillsammans åka ut till kompisen. Ett stort äventyr för en 12-åring.

Sitter själv och funderar på egna nöjen och konstaterar att det var längesedan man var på bio. Nåja, det är ju bara morgon än.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, ni laktosintoleranta har det inte lätt i tårtetider. Det finns ju alltid knäckebröd som du så snällt annars tuggar i dej =P

2008-12-19 @ 12:41:04
URL: http://hangaroo.blogg.se/
Postat av: Singelpappan

Ja, snart har du en kvinna i huset! :-)



Då får du nog höra "Vad vet du?" många gånger. Det brukar bli så av någon anledning...

Postat av: TheBat

Så länge det kommer fler frågor om vad jag vet än uttalande om att jag inte vet så är det helt ok. Man får ju kramas oxå...

2008-12-19 @ 18:52:14
Postat av: Snorkfröken.

Hahaha!

Min dotter tycker hon har världens bästa mamma i det avseendet.

Hon är snart lika fåfäng som jag, jag har lyckats bra med henne=)

2008-12-19 @ 23:54:33
Postat av: TheBat

Ni är säkert ett stiligt "par" och kompletterar varandra väl. Får hon din smak är det ju bara bra :)

2008-12-20 @ 02:01:56
Postat av: supermom

Ja där ser man... såna där kvinnor har jag gott om hemma hos mig! Och kan du tänka dig vilket liv det blir när de alla samlas och ska slåss om både kläder och tillbehör... hihi!

2008-12-20 @ 11:25:10
URL: http://mimia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0