D.I.S.C.O

I morgon är det disco i dotterns skola. Det är hennes egen klass som bjuder in alla andra sjätteklasser i rektorsområdet (3-4 skolor). Bakom arrangemanget står vi föräldrar och min lott har blivit att fixa musiken (vilket, under kvällen, innebär att stå i discobåset och ta över när barnen får annat för sig) men till att börja med så innebär det att ordna dansvänlig musik. Satt igår och pysslade lite och laddade hem en gratis DJ mixer för mp3 filer. Yeah, groooovie! "Get down...."

När dottern kom hem så satt vi tillsammans och lyssnade på låtarna som jag tänkt ut. Eller rättare sagt vi började med det. Det övergick mer till en kamp mellan: - Pappa du är pinsam och - Ohh, den är fett häftig!  Det är inte "dance" musik som gäller på ett disco för sjätteklassare. Utan det som gäller är om låten suger eller inte. Man dansar tydligen till allt bara det är inne. Men vi kompromissade gott ( jag är ju trots allt äldre så lite respekt fick dottern allt visa ;) Så nu finns det lite godingar kvar. Och att vara pinsam är ju mitt andranamn.

1:a på dotterns innelista:



1:a på min discolista:



Visst e jag pinsam? ;)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Numera tar man ju nästan ordet "pinsam" som en komplimang.

Men när det gäller ditt val av discoduck-låten så måste jag tyvärr instämma med din dotter.

2008-11-13 @ 21:38:06
Postat av: Snorkfröken

Ja det var alltså jag som skrev det där uppe dårå =)

2008-11-13 @ 21:39:16
Postat av: TheBat

Jaha!! Nu gaddar de ihop sig. Har du helt glömt bort din barndom? ;)



Det här diskar fett! Quack!

2008-11-13 @ 22:03:44
Postat av: Fredrik A. Renström

Håller fullt ut med lilla B.



Det här diskar inte alls, tyvärr.



Hos mig däremot flödar underbara diskotoner...;-)

2008-11-14 @ 01:31:14
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: TheBat

Att det ena skulle ta ut det andra har jag svårt att se. Kanske beror det på den gemensamma nämnaren hos din artist och dig ;)

2008-11-14 @ 10:54:32
Postat av: Fredrik A. Renström

Färgad, bög, gammal, fet, blind, kort, ful ??? ;-)



2008-11-15 @ 00:45:28
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: TheBat

Att det var så många hade jag ingen aning om :) Men man kan ju säga att det jag tänkte på fanns bland det uppräknade. Dock ej det första ;)

2008-11-15 @ 13:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0