Förbannade "blomflugor"

Var kommer dom alla ifrån? Sen jag tog in blommorna från balkongen (ville vara lite snäll mot dom så de fick det lite varmt och gott över vintern) så har de bara gått och dött och istället så anfaller småkrypen från höger och vänster. Blomflugor är ett elände!

Fast nu har jag ju fått reda på att detta inte är blomflugor utan något som kallas "sorgmygga" och vattenflugor. Tack, Google! Man skall tydligen ställe en gul skål med ättika och diskmedel så drunkar fanskapen. Jo, jag är stor djurvän men här finns det en gräns.

Jag skulle kalla dom för likflugor för blommorna är stendöda. (Vaddå, stendöd? Är man död så är man. Det går ju inte att vara mer än död. Suck! Kan jag inte få uttrycka mig som jag vill?)

(Bildkälla: odla.nu)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Ja de är ett elände dessa flugor. Men tipset du fick brukar funka.

2008-11-18 @ 16:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0