Vad gör jag?

Idag när jag och "lilla B" satt vid köksbordet så såg jag att hon hade tvår röda märken vid ena ögonbrynet. Jag undrade vad hon gjort och "lilla B" svarade med att hon kanske var lite torr. Nja, sa jag det ser inte ut som det och så gick hon iväg till badrummet för att kolla efter. När hon kommer tillbaka säger hon;

" - Det blev nog kanske så när jag ... rakade ögonbrynen".

I det här läget fann jag inget annat svar än att säga,

"- att vissa saker gör man inte när man är 12 år. Kroppen är inte utvecklad och håller fortfarande på att forma sig och stör du detta så kanske det får följder i framtiden som inte blir lika roliga att ta itu med, för övrigt är det ju farligt. Du måste skilja på saker som man gör som vuxen och som barn. Du riskerar att få lika mycket hår som en apa när du blir stor om du redan nu börjar raka bort det".


Vet inte om det här var rätt ord men det var i alla fall min spontana reaktion.

Var får de allt ifrån? Hur ser egentligen idealen ut nu för tiden? Vem har sagt åt eller fått henne till att tro att man skall raka ögonbrynen? Är det mitt eget fel, för att jag låter noppa mina? Vill hon göra likadant och tycker då det är enklare med en rakhyvel? Så kanske det är och det är nog något jag får luska fram. Tror nog att jag resonerade fram anledningen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0