MTV beteendevetare?

Kolla vem du passar med genom MTV

Som så många andra låter jag ibland MTV vara på i bakgrunden när jag gör något här hemma. Ibland tittar man till den och då har jag lagt märke till en tjänst som MTV tillhandahåller dagens ungdom. När de träffat sin, för stunden stora kärlek, så kan de sms:a in namnen på de båda kära och så får de framtidsutsikterna presenterade i tv-rutan. Så här kan det se ut:





  • Maja och Tommy: Glöm honom han är notoriskt otrogen!
  • Linus och Rebecka: Hon gör det bara för pengarna!
  • Sigge och Sara: Kör hårt Sigge! Hon älskar sex!
  • Sandra och Fraiser: Han är en tjuv och talar illa om folk!

Troligtvis kostar det en slant att få reda på denna "sanning" och MTV kan ju inte använda mer än namnen för sin bedömning. Men med vilken typ av moral erbjuder man denna tjänst? Vad anser man att man skall uppnå? Har någon satt sig ner och funderat till vilken kostnad man "grusar" ungdomars drömmar? Självklart inser många att det inte funkar och att allt bara är på skoj MEN (som käre Tony skulle säga) i dagens samhälle är det den lilla klicken som är viktig. Den stora gruppen klarar sig alltid och tar varandras intryck och normer och forsätter livet. Men den lilla klicken felbedömer och handlar därefter. Jag tycker att MTV skall ta bort den här tjänsten för den gynnar ingen (förutom deras plånbok).

"Heta Linjen"
På tal om intryck och att inte ge "slumpen" en chans. Idag gick jag igenom min dotters mobiltelefon. (Ja, hon är 12 år och hennes privatliv är inte fullt privat ännu. Jag håller koll och anser mig ha rätten till det som förälder i en knasig värld) Då ser jag att hon fått tag i numret till en avart av "Heta Linjen" 0200291291 och tillbringat gårdagskvällen med att ringa dit. Ett nummer som är gratis för tjejer. Vidare fanns andra nummer i Stockholmstrakten med samma innebörd.

Den här konversationen fann jag på nätet (Hamsterpaj, det är inte två som samtalar utan flera som skickar kommentarer):

  • - tjenare, någon här som vet vart man kan ringa och ha telesex gratis ? - om ni inte känner för att svara här kan ni skicka ett privat medelande =) tack i förväg!
  • - Ring till en tjej, det finnns många av sånna i telefonkatalogen. Fråga henne bara om hon vill ha telefonsex om hon undrar vad du vill.
  • - Gratis?... ingenstans om du inte vill ringa till killar, har väl för mig att tjejer ringer gratis på såna linjer ;D Eller varför inte skaffa en tjej och ringa till?
  • - Finns inget tråkigare än telefonsex med folk man knappt känner. Du vet att det oftast är kvinnor i 50 års åldern som sitter på de linjerna och utger sig för att vara blonda lisa, 24 år gammal? Jag är din brandman ;>
  • - Kollar du aldrig på Insider eller? Det är feta gamlingar som är de unga sexiga brudarna du talar med, när de onanerar lagar de mat eller tvättar händerna. I övrigt finns det ingen, såvida du inte hittar flickvän eller slampa, som telefonsexar gratis. Varför skulle de låta dig runka till deras röst gratis när de tjänar en tjuga i minuten på det annars? För all del kanske det för dig räcker med en minut, men det hör inte hit.
  • - ok..är bara så jävla kåt just nu
  • - Ta fram en telefonkatalog och leta efter något namn du tycker om, ring och fråga om hon/han vill ha telesex och hoppas på att denne person svarar ja!
  • - Ring random flicka med Comviq, förutsatt att du har Comviq kompis.
  • - Ring din farmor.
  • - Till killarna är det 0200291291, har jag uppskrivet ;D.

Så nu blir det kvartssamtal när hon kommer hem.

(Bildkälla: Logoblink.com)


Läs även andra intressanta åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Fredrik A. Renström

Läsvärt...



ochbarnet/att-lasa-sitt-barns-dagbok-strider-mot-barnkonventionen-1.15781" rel="nofollow">http://www.alltombarn.se/duochbarnet/att-lasa-sitt-barns-dagbok-strider-mot-barnkonventionen-1.15781



Postat av: TheBat

Tyvärr funkade inte länken men jag hittade ändå :) Intressant läsning som dock INTE ändrar min ståndpunkt när det gäller intuition, en mobil och minderåriga. Dagboken får hon behålla för sig själv. Där kan ju stå saker om mig själv som jag helst inte skall veta :)

2008-09-19 @ 17:38:24
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0