Spettkaka på årets julbord


Man börjar tala om jul och det är väl fint. I år tänker jag dock att se till så att min ständiga önskan genomförs. Jag vill ha delikatessen Spettkaka på julbordet och skall i god tid se till att importera. Då blir det säkert en God Jul!

Tror jag har funnit en bra utgångspunkt och det återstår att se om de kan hjälpa till. Men vet ni vad spettkaka innebär? Titta gärna in på dessa små historielektioner:

Frick´s Bageri
Kristianstadsspettkakan
Åstorps Spettkaksbageri

(Efternotering 1: Fick inom en timme svar från Kristianstadsspettkakan: "Hej. Det går alldeles utmärkt. vi skickar med Schenker. Vi vill ha beställningen ca 10 dgr innan leverans. Ring oss gärna så hittar vi säkert en lösning för dig. mvh X" Det anser jag vara god service och att ta hand om sin business).

(Efternotering 2: Några timmar senare kom svar nr 2: "Tyvärr har vi inte den servicen, vi kan inte skicka spettkakor. Det är dels dyrt, frakten blir ofta mer än kakpriset, dels är det svårt att få den hel till köparen. Spettkaka är ganska så bräckliga. Mvh X" Kanske mer likt det svar jag hade förväntat men trots allt flinar åt nu när jag har svar nr. 1 i minnet ).

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: ilhana

ååh. juuletider, snart är dom här :)

2008-09-18 @ 16:03:15
URL: http://sorandom.org/
Postat av: TheBat

Visst är det härligt!

2008-09-18 @ 16:22:48
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0