Stärkande kärlek

Visst är det märkligt vilka vändningar livet ibland tar. Nu har det gått en månad sen jag och "isprinsessan" träffades och det finns ingen ände på hur bra allt känns. Man kan tro att man lurar sig själv med tankar som att det har aldrig känts så bra eller att man är mer förälskad än någonsin. Det mest logiska i dessa tankar är ju att det som ligger för stunden oftast eller just logiskt sett känns bäst i jämförelse med något som har varit.

Men det finns även möjlighet till jämförelse och har man förmågan och viljan att, kanske inte sätta sig ner och fundera utan mer ta tillfällena när tankarna kommer, så ser man att det är de små hinderna som gör skillnaden. Hur man tänker och hur man inte lägger vikt på små fallgropar som varit fallet vid andra tillfällen. Ord och meningar som annars uppfattats som frågetecken får inte samma innebörd i skuggan av den äkta kärleken och den fullkomliga beundran. Många skulle kalla det att vara blind för stunden, att man inte ser klart genom förälskelsen. Själv ser jag det enbart som att just se fullständigt klart. När jag inte lägger mer tonvikt på tillfälliga ord och handlingar än på den känsla som jag till största delen uppfylls av, då vet jag att jag ser så klart jag kan.

När vi är tillsammans så finns det inget som känns så rätt som just vi. Det är som om vi var ämnade för varandra och det märker vi i hur lika vi är och hur vi accepterar varandras "brister" (som egentligen inte är brister utan snarare olikheter). Trots att vi var och en är två bräckliga osäkra individer så blir vi tillsammans starka. Kunskapen om oss själva som vi kan applicera på varandra fungerar som klister och stärker oss. När vi säger något som låter märkligt använder vi inte detta som en injektion till andra utlopp utan vi passerar med en vilja att förklara och vara till lags. Vi känner båda att vi vill vårda vår kärlek och jag tror det var Will Smith som sa det; "När Du gör uppbrottet eller skillsmässan till ett alternativ så är kärleken död".

Nu kan man ju tycka att det är en drastisk tanke så här efter en månad men om man tittar på det helt krasst så är det ju så många fungerar när de passerat de 40. Under en månad föds tankarna där flera gånger. Vill jag detta eller vill jag det inte? Vad har hon/han för fel?Är inte det här för bra för att vara sant? Kan jag verkligen acceptera detta? Så har det inte varit för oss. Vi känner ända in i benmärgen att det är vi och för att skilja på oss krävs att himlen ramlar ner. Vi koncentrerar oss på att må bra tillsammans, vi uppmuntrar varandra, vi stärker varandra och vi letar hela tiden efter de små detaljerna som för oss mer samman än tvärtom. Som om inte det var tillräckligt så attraherar vi varandra med en sällan skådad glöd och överföring. Det är inte alls omöjligt att det slår gnistor (något som kanske inte är så bra i lägenheter med gasledningar).

Så hur långt har vi kommit nu? Om vi får som vi vill så blir vi en (1) familj till sensommaren. Varför vänta? Men just nu ser vi fram emot helgen. Då kommer "isprinsessan" hit och det kommer att bli turer både till domkyrkan, Gustavianium, Wayne´s Coffee och vem vet......mycket mer säkert. Sen är det ju starten av melodifestivalen. Förresten har ni sett att de börjat visa trailern för "Charterhjältarna" på kanal 5? Den 16 februari klockan 20.00 är det dags. Börjar bli lite pirrigt. När jag satt på föreläsningen igår så slog mig tanken; Undrar vad som händer den dagen när vårat avsnitt gått och så sitter man där i salen? Blir man besviken då om ingen säger något? Om ingen känner igen en? Troligtvis!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Singelpappan

Härligt att se hur bra du mår... :-)



Ska ni bli "Stockholmare" till sensommaren?

Postat av: Anna-Lena

Jag önskar er lycka till av hela mitt hjärta!

2009-02-05 @ 10:53:22
Postat av: TheBat

SP: Förstår att det "lyser" om mina ord och kanske kan det smitta av sig ;)



Det är mer troligt än tvärtom :)



AL: Tack!

2009-02-05 @ 11:59:34
Postat av: Anonym

Trailern till Charterhjältar var lite "blek", den visade ju inga medverkande?!

2009-02-05 @ 18:06:38
Postat av: TheBat

Finns säkert en tanke bakom detta. Kanske är det fråga om en upptrappning och en s.k. "builder". Kanske är inte redigeringen klar ännu men man vill ändå plantera. Kanske kommer det en annorlunda trailer snart. Lustigt att du är så intresserad och uppdaterad trots ditt motstånd mot alla "mediakåta"

2009-02-05 @ 20:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0