Tänk så fel man kan ha

Idag när vi satt vid matbordet så ringer "Z" igen. Jag svarar och (nästan) samma rutin uppstår;

- Ja, det är "stor B".
- Är "lill B" hemma?
- Vem frågar?
- Öhhh......det är Z.
- Hon äter middag.
- Ok. Jag återkommer! Hej då!
- Hej!

Jag sätter mig vid bordet och tittar på henne.

- Varför jagar "Z" dig så?
- För att vi är ihop,
svarar hon snabbt och säkert.
- Va? Hur gick det till? jag menar, när hände det?
- På höstlovet.
- Ja...ha.

Så fortsätter vi och pratar lite om hur och varför och känslor och sånt. Tycker ändå att det ingår lite mer åtaganden så jag fortsätter:

- Då vill jag att du bjuder hit honom så jag får ställa lite frågor?
- Vaddå för frågor?
- Jag vill ju veta vem han är och sådär.
- Jaha, okej då
.

Jag berättade inte om hagelbössan för henne ;)

(Bildkälla: CartoonStock.com)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Fredrik A. Renström

Så gulligt! :-)



Fast, frågorna hoppas jag att du avstår ifrån.



När jag "skojade" på motsvarande sätt med Prinzipezzans barn, så slutade det med att de aldrig tog hem några dejter, utan var hemma hos dem istället, vilket förstås ledde till att jag hade ännu mindre koll på vad som hände.



Min egen Tonårsdotter säger att hon ALDRIG kommer att ta hem någon kille pga hur jag var mot P:s ungdomar.

2008-11-03 @ 23:55:16
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: TheBat

Nej, jag kommer INTE att ställa en massa frågor. Men vill gärna att vi tittar på varandra.



Mest gulligt tyckte jag det var att "Lill B" sa "Okej" bara sådär :)

2008-11-04 @ 00:05:08
Postat av: Fredrik A. Renström

Om några år kommer det att låta annorlunda typ...



"Pappa du är sååååååå pinsam"



"Det ska du skita i"



"Aldrig livet! I så fall ska jag ställa frågor till dina dejter"

2008-11-04 @ 00:16:40
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: TheBat

Kan ju vara ganska lokalt oxå ;)

2008-11-04 @ 08:10:22
Postat av: Bara jag

Tur du inget sa om bössan;)

2008-11-06 @ 15:57:12
Postat av: TheBat

Det behövdes inte :) Idag gick "lilla B" runt och nynna på ett namn: "K", "K", "K"...och jag sa att han är från Malta. - Det är han inte alls, sa "lilla B". Det visade sig att hon inte menade "K" i Idol utan en som börjat i parallellklassen. - Jaha, sa jag. Hur går det med "Z" nu då? - Det är slut, svarade hon snabbt. Det var inte lika roligt när vi väl blivit ihop! Vad säger man?

2008-11-07 @ 00:34:28
Postat av: Bara jag

Denna tonårskärlek ;)



...Men det kan också vara så att man träffar den man kommer att leva med trots att man är ung.

2008-11-07 @ 08:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0