Vem skall jag välja?

Jag har fått ett problem inför kvällen. Två filmer som båda på sitt sätt är helt fantastiska. Den ena ger den så vackra kärlekshistorien liksom den andra men med ett fantastiskt budskap till alla som gillar att trampa på andra för att må bra själv. Jag kommer att gråta åt vilken jag än väljer och det är tur (läs för jävligt) att ingen får se det (läs torka tårarna och tycka att jag är gullig).

Den helstekta entrecoten står i ugnen, nån timme kvar. Till det, hemgjorda klyftpotatisar och bernaisesås. Mums! Lite rosevin, Beringer Zinfandel som definitivt ligger i kylen. Kvällen blir nog ok trots allt.

Shakespeare in love
Tid: 21:00 - 23:30 på Kanal 9
Amerikansk romantisk dramakomedi från 1998. Den unge Shakespeare är pank och lider av idétorka. Han träffar sin idealkvinna, Viola de Lesseps, och inspireras att skriva en av sina mest berömda pjäser. Men det visar sig att Viola är bortlovad och att själva Drottningen väntar sig att hon ska gifta sig med en lord.

The Wedding Crashers Tid: 21:30 - 23:33 på SVT1
Amerikansk romantisk komedi från 2005. Om de eviga ungkarlarna John och Jeremy. De tycker de kommit på det perfekta sättet att få tjejer när de plankar in på bröllopsfester. Förutom gratis mat och dryck finns där massor av giftaslystna kvinnor som de sedan överger när natten är slut. Men en dag träffar John på sin jämlike Claire och blir kär. I rollerna: Owen Wilson, Vince Vaughn, Rachel McAdams, Ellen Albertini Dow, Jennifer Aiden. Regi: David Dobkin.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Snorkfröken

Vilken blev det?

2008-10-18 @ 00:39:57
Postat av: Fredrik A. Renström

Har sett båda och de är ok på olika sätt beroende på humör.



Vilken valde du?

2008-10-18 @ 00:41:37
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: TheBat

Det föll sig naturligt. Jag hann inte till nio utan det blev filmen 21.30. "Shakespeare in Love" står även i min DVD hylla så jag kan ju se den när jag vill :)

2008-10-18 @ 01:42:15
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0