Men vem tittar ut?

I morse när jag och min dotter skulle äta frukost innan det var dags för hennes skola så fick vi en liten märklig bild. Ägget hade sprucket under kokningen och den efterföljande formen gav mig och min dotter helt olika associationer. Själv tyckte jag det påminde om nån Kalimero liknande figur som tittade ut. Kanske nån form av "Linus på linjen". Min dotter tyckte att det liknade nåt helt annat. Men så är hon väl i den åldern nu.


Ni får även en bild på min favorithylla i köket. Från vänster en flaska Captain Morgan, Tia Maria, två flaskor rött, Linfröolja (mycket omega), Jordnötsolja (för woken), olivolja. Framför färsk basilika, vitlök i olja och chili, råsocker och kanelströare (för latten) två kärl en med mandlar och en med valnötter (för frukostfilen) bakom skymtar en rödlök.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Fredrik A. Renström

Ja, associationer är intressant.



Själv tycker jag att det ser ut som att kycklingen vill krypa ur ägget...

2008-10-07 @ 19:09:43
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: TheBat

Precis! Det var så jag ville se det oxå :)

2008-10-07 @ 19:40:32
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0