Tapetkriget, del 4-165

Asså, jag säger bara en sak. Vad är det för en idiot som får för sig att tapetsera helt själv? Det är ju, kanske inte dömt att misslyckas, men långt ifrån smart. På en rulle går det fyra tapetvåder. Man skär till dem lägger dom på varandra omlott (så att man inte sölar ner bordet i onödan) och så smetar man klister på dom. Man viker ihop dem för att sen rulla ihop de klistrade våderna och så skall de ligga i fem minuter. När man är på den tredje ungefär så är det dags att sätta upp den första. Hade man varit två så hade detta jobb inte varit något problem. En hade tapetserat och den andre hade fortsatt skära våder och klistra.

Nu blir det ju lite annorlunda när man är själv. Hur? får ni tänka ut själva. Det går inte fort och är TRÅKIGT (för att man vet att det kunde varit smidigare). Men man kan ju inte skriva "Jag vill att du skall hjälpa mig med tapeterna" i kontaktannonserna, så det får gå ändå.

Nu är det i alla fall färdigt! Okej, till 80% är det färdigt. Väggen som går mot balkongen mellan vardagsrum och kök skall ju få en fototapet och den har jag inte köpt ännu. Har inte riktigt bestämt mig för vad det skall vara för motiv. Nu återstår lite städning innan jag skall kasta mig i fulsoffan med en kopp kaffe (jag ställer kaffet på bordet innan jag kastar mig i soffan).

Tyvärr blir bilderna lite tråkiga nu när det är mörkt ute. Blixten gör att färgerna inte återges rätt. Det blev jättefint och som tur var så tyckte dottern det också. Hon kom hem, tittade och sa; Vad duktig du är pappa! *Tjholahopp tjolahej tjolahoppsan sa" .

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Fredrik A. Renström

Härligt att du blev nöjd!



Bra gjort! :-)

2008-10-05 @ 23:14:38
URL: http://visingelforaldrar2.blogg.se/
Postat av: Snorkfröken

Ja jättefint! Känn dig nöjd och stolt.

2008-10-05 @ 23:21:58
Postat av: TheBat

Tack, mina vänner. Jag skall ta nya bilder när nya soffan är inne och det är dagsljus. Blir inte alls rätt i "blixtens sken".

2008-10-05 @ 23:37:07
URL: http://thebat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0