Hemgjord Ravioli och kanelbullar

Nu skall det bakas kanelbullar och göras hemgjord Ravioli. Dinkelmjöl ( i stället för durum) är grunden och pastaklumpen ligger just nu på kylning. Under tiden sätter jag degen för bullarna.
REGEL NR 1: Gå INTE och blogga när du satt mjölken på värmning!! Suck!

HÄNDELSE 2:
Dottern hjälpte mig med att gå till affären. Hon skulle köpa basilika och parmaskinka till fyllningen av Raviolin. Det fanns ingen basilika och ingen parmaskinka. - Jag tog prickig korv i stället, sa hon och räckte över påsen.

REFLEKTION: Man skall INTE bestämma sig för att göra hemgjord Ravioli och baka bullar på en och samma eftermiddag. Speciellt inte när man inte har en aning om vad man sysslar med. Bullarna blev goda, Raviolin också men en del sprack och de fick nog koka för kort stund. Nu vet jag i alla fall en sak som jag måste inhandla. En sån där skärare med ett vågtandat hjul som delar på Raviolibitarna.

Bullarna blev som sagt fina. Ja, just det. Egen design!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0