Nu får det vara nog!

Vet inte riktigt hur jag skall ta mig ur det här. Jag har gjort något åt dygnet och de senaste dagarna så har förmiddagarna gått till spillo. Igår när jag vaknade så tog jag bort alla sängkläder för att det skulle tvättas på kvällen. Senare på kvällen när jag och min dotter tittar på "Mamma Mia", klockan är 21.30 ca kommer jag på att jag missat tvättiden. Igen!! Eftersom jag bor i en bäddsoffa så känns allting fruktansvärt jobbigt när jag skall gå och lägga mig så det blir helt enkelt en filt och en kudde på soffan utan sängkläder men med kläder. Vaknade i morse (nåja, snarare halvdöd) och när dottern gått till skolan gick jag in och la mig i hennes säng. Tills för en timme sedan.

Inte nog med detta. De få träningsstunder jag hade tidigare har försvunnit helt. Tror jag gjorde fem sit-ups för nån dag sedan.

Med andra ord, det måste bli ordning på torpet och skärpning. Mat tre gånger om dagen, i säng senast 23.00 och så de små träningspassen. Det innebär att jag kommer upp med min dotter vid 07.00 och kan hålla henne sällskap och få mina egna studier gjorda. Nu ligger jag efter som bara den.

Men snart så blir det andra tider och andra rutiner och allt kommer att lösa sig till det fantastiska. Jag ser "ett ljus i tunneln" och det är något jag längtat efter så länge.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är bara att ta nya tag.:)



2009-01-29 @ 13:35:31
URL: http://asa40.wordpress.com/
Postat av: Singelpappan

Skönt att se ljuset i tunneln... :-)

Postat av: supermom

En liten svacka i vardagsbestyren... kan inte låta bli att le lite! Du kanske behövde slapp lite...



Visst är det retsamt när man glömmer tvättiden?! Händer mig också lite då och då och så står man där med en massa klagandes ungar som inte har något att ta på sig...



Men det är ju bra att du ser LJUSET!

2009-01-29 @ 14:40:00
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: TheBat

Egentligen är det inte "tunnelmörkt" utan tvärtom faktiskt. Jag skulle lika bra kunna säga "slutet på den långa vandringen", "kommit hem" eller "framme vid sluthamnen" :)



Jag behöver snarare bli mer effektiv under dagens timmar för att göra de mindre ostrukturerade. Just nu glider många timmar förbi utan att vara effektiv. Att vara effektiv innebär ju mer tid att slappa och återhämta sig på.

2009-01-29 @ 17:13:44
Postat av: Anna-Lena

Vad är det då som hänt? Du som alltid är så strukturerad....Är det kärleken som tagit över?

2009-01-30 @ 15:02:21
Postat av: TheBat

Näää, den stör inte alls. Men det har varit en del med resa, tv och allmän oordning. Men det blir nog bra snart :)

2009-01-31 @ 18:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0